01 May 2007

Kostantinos Simeoni


Αν η καρδιά της μόδας χτυπά στο Μιλάνο, τότε σίγουρα ο Κωνσταντίνος Simeoni έχει πάρει το σφυγμό της αρκετές φορές! Το μικρό αγόρι που συνήθιζε να μεταποιεί τα ρούχα που αγόραζε, για να τα φέρει στα μέτρα του, βρέθηκε στην πρωτεύουσα του στιλ αμέσου μετά την αποφοίτηση του από τη σχολή μόδας «Βελουδάκης» στη ν Αθήνα για να ολοκληρώσει τις σπουδές του στο σχέδιο με ένα μάστερ από το Instituto di Moda Burgo, το διεθνές σχολείο μόδας της ιταλικής πόλης.Βέβαια, πουθενά σε όσα προαναφέραμε δεν διαφαίνεται η αντιφατικότητα στο χαρακτήρα του. Eκτός φυσικά αν κάποιος γνωρίζει ότι όλων αυτών προηγήθηκε η στρατιωτική του θητεία στις δυνάμεις καταδρομών της Κύπρου! Άραγε, όσο διήρκεσα ν τα στρατιωτικά παραγγέλματα, ονειρευόταν ότι κάποια μέρα θα δημιουργούσε μεταξωτές στολές παραλλαγής;Αμέσως μετά, πόντοι, τα φιγουρίνια, τα μεταξωτά υφάσματα και οι δημιουργίες πήραν τη θέση που τους άξιζε στη ζωή του φιλόδοξου νέου σχεδιαστή μόδας. Η παραμονή του στη Θεσσαλονίκη ήταν σχεδόν αμφίβολη «έως τη μέρα που έπαθα coup de foudre», όπως o ίδιος συνηθίζει να λέει. Ο πονηρός Θεός Έρωτας διάλεξε για εκείνον την εκλεκτή της καρδιάς του, που δεν ήταν άλλη από τη σημερινή σύζυγο του Ιωάννα, με την οποία, όπως είναι φυσικό, μοιράζεται και τις επαγγελματίκές του ανησυχίες. «Πως αλλιώς, αφού είναι η μούσα μου», εξομολογείται. Κατά παραγγελία...Σχεδιάζει κατά παραγγελία για τις πελάτισσές του όταν επιθυμούν κάτι ιδιαίτερο, πέρα από τις απίθανες κολεξιόν που κάθε νέα σεζόν ξεπερνούν τις προσδοκίες και της πιο απαιτητικής Θεσσαλονικιάς. Το κατάστημα του και το ατελιέ στο οποίο υλοποιεί όσα φαντάστηκε βρίσκονται επίσης οδού Μητροπόλεως σε σημεία στρατηγικής σημασίας. Κατά τη γνώμη του, τα απαραίτητα κομμάτια που ποτέ δεν πρέπει να λείπουν από την γκαρνταρόμπα μιας γυναίκας είναι: «Ένα κοκτέιλ φόρεμα, ένα μίντι κασμιρένιο παλτό κι ένα τζιν πιθανόν συνδυασμένο με ένα λευκό πουκάμισο και μπότες για κάθε μέρα», τονίζει με αυστηρό ύφος. Πιστεύει ότι τα revivals (η επιστροφή, δηλαδή, της μόδας σε προηγούμενες δεκαετίες) «δίνουν τη δυνατότητα να επωφεληθούμε της μόδας προσαρμόζοντάς τη στο προσωπικό μας στιλ», το οποίο κι επισημαίνει ότι «καλλιεργείται, αλλά δεν διδάσκεται».Δεν εγκρίνει τους κοθόρνους «γιατί δεν κολακεύουν τις γυναίκες και κάνουν τα πόδια τους να φαίνονται κοντύτερα», ενώ αν αναλάμβανε να «ντύσει» μια ταινία, θα έπρεπε να έχει πρωταγωνίστρια τη Μάτα Χάρι, γιατί λατρεύει τη μόδα της δεκαετίας του '30. «Οι εποχές που ακολουθούν μετά από πολέμου διακρίνονται από την υπερβολική επίδειξη πλούτου και καλοζωίας», εξηγεί.Αν έπρεπε να κάνει ένα fashion editorial με θέμα την Ελλάδα, για να εξυμνήσει την ελληνική ομορφιά, θα χρησιμοποιούσε μια τουαλέτα του πασίγνωστου Έλληνα σχεδιαστή Jean Desses που μεσουράνησε τη δεκαετία του '50 στην Αμερική (δική του δημιουργία ήταν η vintage κίτρινη στράπλε5 τουαλέτα που φορούσε η ηθοποιός Ρενέ ΖελΒέγκερ τη βραδιά των Όσκαρ του 2001), μια εμπριμέ 70s δημιουργία του Τσεκλένη και ένα κόσμημα του Μηνά, όλα αποτυπωμένα στο φακό με φόντο τη Σαντορίνη, όπου παντρεύτηκε την αγαπημένη του «παρουσία λίγων καλών φίλων, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα». Θέμα τιμήςΒρίσκει την οικογένεια Σίμπσοντο πιο κακοντυμένο καρτούν κι ανάμεσα στη Σοφία Λόρεν και την Κατρίν Ντενέβ, προτιμά την Ιταλίδα πρωταγωνίστρια της Τσινετσιτά για το μεσογειακό της τύπο, που είναι κι ο αγαπημένος του, αφού «και η Ιωάννα ανήκει στον ίδιο τύπο γυναίκας». Στην ερώτηση αν η μόδα είναι θέμα τιμής, απαντά αφοπλιστικά: «Η υπογραφή είναι θέμα τιμής»,αν και τονίζει ότι «μπορεί μια γυναίκα να δημιουργεί μόδα χωρίς να φοράει επώνυμα ρούχα». Χαρακτηρίζει τη συνήθεια της Τζάκι Ωνάση να αγοράζει τα ίδια ρούχα κι αξεσουάρ σε πολλά χρώματα ως έλλειψη φαντασίας, ενώ με άριστα το 10 βάζει 5 στη Θεσσαλονίκη «γιατί ακολουθεί τη μόδα, αλλά δεν τη δημιουργεί».Αστειευόμενος, λέει ότι αν η μέρα του ήταν ύφασμα, θα έπρεπε να είναι «λίκρα καλής ποιότητας, ιδιαίτερα ελαστικό ώστε να αντέχει και να χωράει το εξαντλητικό μου ωράριο», που κυμαίνεται -σε κάποιες περιόδους-μεταξύ 14 και 22 ωρών.
Από τους Λευθέρη Πλακίδα και Χριστίνα ΚανατάκηΦωτογραφίες: Κώστας Αμοιρίδης

No comments: